اعمال جریمه برای زامبی‌های گوشی به دست در هونولولو!

بزرگترین شهر ایالت هاوایی آمریکا برای محافظت از عابران پیاده‌ای که هنگام عبور از خیابان مشغول کار با تلفن همراه خود هستند، قانونی جدید تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، عابران پیاده در «هونولولو»، بزرگترین شهر ایالت هاوایی، از نگاه کردن به تلفن همراه یا نوشتن پیامک در حال گذر از خیابان منع شدند. هونولولو نخستین شهر بزرگ آمریکا است که چنین قانونی را تصویب می‌کند تا از حوادث ناشی از حواس پرتی عابران پیاده پیشگیری کند.

شهرهای مختلف در سراسر جهان برای محافظت از «زامبی‌های گوشی به دست» که بیش از حد از تلفن همراه استفاده می‌کنند و معمولاً به دلیل حواس پرتی، به اشیاء ثابت برخورد می‌کنند یا ناگهانی وارد مسیر خودروها می‌شوند، به تصویب قوانین اینچنینی روی آورده‌اند.

تصویب قوانین جدید در جهان برای محافظت از زامبی‌های گوشی به دست

«کرک کلدول»، شهردار هونولولو، پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت عابران پیاده با توجه به دفعاتی که پلیس آنها را در حال نگاه کردن به تلفن همراه یا تبلت خود همزمان با گذر از خیابان ببیند بین 15 تا 99 دلار جریمه می‌شوند. شهردار هونولولو در این خصوص گفت: «متاسفانه ما عنوان شهری که بیشترین تصادفات عابران پیاده را دارد به خود اختصاص داده‌ایم».

هنوز آمار دقیق تصادفات عابران پیاده که بر اثر حواس پرتی در هونولولو رخ داده منتشر نشده است. قانون مذکور اوایل ماه جاری در شورای شهر با کسب رأی 7 در مقابل 2 رای منفی تصویب و روز پنجشنبه به امضای شهردار رسید. کسانی که مجبور می شوند در هنگام عبور از خیابان با مراکز خدمات اورژانسی تماس بگیرند از این قانون مستثنی هستند.

مخالفان این قانون می‌گویند تصویب آن آزادی فردی را نقض و اختیارات دولت را بیشتر می‌کند.

تصویب قوانین جدید در جهان برای محافظت از زامبی‌های گوشی به دست

دانشگاه مریلند تحقیقی را در خصوص صدمات وارده به عابران پیاده در آمریکا انجام داد و نتایجش را سال 2015 منتشر کرد. براساس این تحقیق،  بین سال 2000 تا 2011 بیش از 11 هزار صدمه به افرادی که در حال عبور از خیابان‌های آمریکا بودند ثبت شده است. این یافته ها باعث شد شورای ایمنی ملی آمریکا «قدم زدن با حواس پرتی» را در میان خطرات بزرگی که باعث صدمات و مرگ غیر عمدی در آمریکا می‌شود قرار دهد.

تلاش برای محافظت از عابران پیاده فقط به آمریکا محدود نمی‌شود. لندن هم پایه‌های فلزی چراغ‌های برق را با لایه‌های نرمی پوشانده تا زمانیکه عابران پیاده به آنها برخورد می‌کنند صدمه زیادی نبینند. علائم راهنمایی رانندگی در یکی از شهرهای آلمان نیز برای جلب توجه افرادی که غرق در کار با گوشی‌های هوشمند خود شده‌اند، روی زمین و نزدیک محل عبور واگن‌های برقی نصب شده است.

انتهای پیام/

استفاده از تلفن همراه برای عابران پیاده در هونولولو ممنوع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار